استاد حسین انصاریان:همه با انصاف ها به مدیریت مطلوب شهر اقرار دارند
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان گفت : وقتی عقل انسان فعال باشد و به کار گرفته شود و به تعبیر قرآن جنبه مشورتی پیدا کند آن وقت است که یک شهر 10 میلیونی به این صورت در می آید که داخل و خارج را شگفت زده می کند ، این نتیجه کار عقل و جمعی است .

به گزارش خبرنگار "تهران سما" ، استاد شیخ حسین انصاریان که در نشست فصلی مدیران شهرداری تهران سخن می گفت ، با بیان این مطلب ، اسلام را دین کامل و جامع و تام پروردگار دانست و افزود: نگاهی که دین اسلام به انسان دارد در هیچ مکتب و مذهب دیگری نیست .

وی اظهار داشت: عقلی که در انسان است سودمندترین میوه آفرینش است و اگر تمام جهان هستی را به منزله یک درخت فرض کنیم عالی ترین شاخه آن انسان است.

انصاریان ادامه داد: فکر کردن به اینکه فردا برای مردم چه ایده ای داشته باشم ، چه کاری را انجام دهم ، چه جاده ای بسازم ، چه پلی احداث کنم ، چه کتابخانه ای بوجود بیاورم و برای بافت فرسوده چه کنم از دهها سال عبادت که فکر و عقل در آن دخالت ندارد بهتر است .

به گفته وی انسان مسئول و مختار آفریده شده و هیچ انسانی را خداوند در دایره اجبار قرار نداده بلکه راه انتخاب را برای انسان بازگذاشته است.

وی در ادامه گفت: شکر در قرآن مجید به معنای هزینه کردن نعمت های الهی در جایگاه خاص خود است.

وی اظهار داشت: شاید خیلی ها هویت دادگاه های قیامت را ندانند. در دادگاه ها سوال مربوط به انجام نداده ها و اشتباهات است. کسی را به خاطر خوبی ها ، نماز خواندن ، آبادکردن شهر ، و درست هزینه کردن پول دادگاهی نمی کنند . بلکه به خاطر انجام ندادنی ها پرسش می شود . به او می گویند به تو عقل ، میز ، پول ، قدرت و حکومت دادیم می توانستی این کارهای زیبا و عاقلانه را انجام دهی ، چرا ندادی؟

استاد انصاریان انسان را با ارزش ترین گوهر دریای آفرینش خواند و با بیان اینکه خداوند انسان را عاقل آفرید گفت: اگر این عقل ها روی هم بیایند و به تعبیر قرآن جنبه مشورتی پیدا کنند ، آن هنگام است که شهری 10 میلیونی به این صورت در می آید که داخل و خارج را شگفت زده می کند . این نتیجه کار عقل جمعی شماست.

انصاریان در ادامه با قدردانی از مدیریت قوی دکتر قالیباف در شهر تهران گفت: ایشان فردی است که هم جبهه را دیده و مدتی از عمرش را جهاد فی سبیل الله کرده ، تحصیل دانش کرده ، مدیریت بالایی دارد که همه با انصاف ها به این مدیریت بالا اقرار دارند و انسان واقعا مسئول و خردمندی است . خداوند متعال نعمت هایی را به دکتر قالیباف عنایت کرده که ایشان هم با کارهایی که می کند از نعمت های خداوند قدردانی می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد : دکتر قالیباف کارهای عظیمی انجام داده که بعضی از آنها شگفت آور است.

 

انصاریان خطاب به دیگر مدیران شهری گفت : شما نیاز به تشویق ندارید زیرا یک ریل ملکوتی دارید و واگن الهی هستید و روی ریل خدمت به مردم موتور عقل ، اراده ، اختیار و مسئولیتتان روشن است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب